Popkulttuuria ja undergroundia

- > merkittäviksi tai huikeiksi kokemani kulttuurin tuottamat elämykset elokuvateattereissa ja näyttelyissä

lauantai 4. joulukuuta 2021

Dasha Nekrasovan The Scary of Sixty-First oli festarien vaikeimmin nieltävä, missäpä muualla kuin Night Visions Maximum Comeback IFF

Dasha Nekrasovan The Scary of Sixty-First oli festarien vaikeimmin nieltävä,  missäpä muualla kuin Night Visions Maximum Comeback IFF festareilla, valkokankaalla, missäpä muualla kuin WHS Teatteri Unionissa, milloinpa muulloin kuin kohtsillään. Tai silloin. 

Lauantai 4.12.

WHS Teatteri Union

klo 14:45 The Scary of Sixty-First 81 min ( toinen esitys 2/2)


Kuka saa tehdä mistä aiheesta ja miten. Vähintäänkin anarkofeministinen, välillä oikein lähellä oleva, välillä hyvin kauas läheltäni haluan sijoittaa. Ehkä hieman jojoilua. Naurattaa, koskettaa, iljettää. Naisten seksuaalifantasiat ovat nyt aina täpäkkää taidetta, kun tekijä tietää mitä tekee, eikä tarvi imeä tuottajia. Enää.

Miten tehdä kauhuelokuvaa seksiskandaalista, aikusesta miehestä, joka kuuluu (kuului) rinkiin joka käyttää hyväkseen myös lapsia. Tai ei käytä enää... Miten tehdä leffa oikean elämän ihmisestä, klikkiotsikosta, nilkistä. Mitkä lait tms hyvät tavat ja hyvät hyssykät tulevat rajoituksiksi. Elokuvan kaikki näyttelijät ovat tietenkin aikuisia. Provokatiivinen tekijä näköjään tietää, miten tehdä.

Leffa alkaa kalpean valoisana kuvaten New Yorkin rakennuksia kuten Rosemaryn painajainen. Tuntuu, että jokaisen vanhan rakennuksen nurkassa on reliefinä tai minä lie stukkona satyyreitä, paholaisia, pukkeja, alostomia pulleita hämmästyneitä keruubeja. Kuvan jälki on tarkoituksellinen, ja vie ajatukset myös monin kerroin Roman Polanskin leffoifin. 

Ja elämään.


Tämä on naisten elokuva, ohjaaja ja käsikirjoittajat ovat naisia. 

Mietitään myös podcastien, true crime podcastien, oikean elämän murhista kertovia, itse tehtyjä lähetyksiä verkossa, niiden mielekkyyttä ja moraalitonta vellomista ällöttävyyksissä. 

Toisaalta - kuka tahansa voi olla Neiti Etsivä ja verkon avulla tutkia. Kuten Dexterin uusimmassa kaudessa ( Dexter: New blood ) tuoretta verta tuo kärkäs ja humioristinen aasialainen nuori nainen rikospodcastaaja, joka ei ujostele mitään tutkiessaan syrjäöisen talvisen pikkukaupungin sarjamurhaajia/sarjamurhaajaa. Puhumattakaan koko maan rikoksista, niistä selvittämättömistä. 

Fanit ja seuraajat voivat tässä [ Dexterin uudessa kaudessa ] auttaa poliisia, verkostoitua, yhdistyä, kun he suurena joukkona hakevat esim valokuvia somesta, että kuka mitä saunassa ja häh...

Kun taas Dasha Nekrasovan The Scary of Sixty-First leffassa kaksi nuorta naista alkaa tutkia, asioita. Samalla se on tutkimus sisaruudesta, himosta, naisten välisistä suhteita. Ja miten onnistua kämppiksen / asunnon valinnassa. Tai poikaystävän valinnassa. Kun sinun fanatsiasi ovat hänelle liikaa.  

Yhtä kaikki olin tyytyväinen, että valitsin tämän elokuvan. 



The Scary of Sixty-First / ohjaus: Dasha Nekrasova

 

Maa ja vuosi: USA 2021

Ikäraja: 16

Kesto: 81 min

Ohjaus: Dasha Nekrasova

Käsikirjoitus: Dasha Nekrasova, Madeline Quinn

Tuotanto: Adam Mitchell, Mark Rapaport

Kuvaus: Hunter Zimny

Musiikki: Eli Keszler

Rooleissa: Madeline Quinn, Dasha Nekrasova, Betsey Brown, Mark Rapaport, Stephen Gurewitz, Anna Khachiyan

Kieli: Englanti

Tekstitys: Ei tekstitystä

Formaatti: DCP



Night Visions visioi:

" Britannian kuningashuoneenkin lokaan vetänyt Jeffrey Epsteinin massiivinen seksirikosvyyhti on uskalias lähtökohta kauhufiktiolle – semminkin, kun henkilöistä puhutaan heidän oikeilla nimillään. Näillä eväillä Dasha Nekrasovan esikoispitkä kiilaa häikäilemättömästi vuoden 2021 puheenaihe-elokuvien kärkijoukkoon.

Monitasoinen tarina sijoittuu Manhattanin Upper East Sidelle. Nuoret naispäähenkilöt Addie (Betsey Brown) ja Noelle (toinen käsikirjoittaja Madeline Quinn) muuttavat asuntoon, joka paljastuu jo edesmenneen Epsteinin aiemmin omistamaksi.

Tieto saadaan kaksikon seuraan liimautuvalta muukalaiselta (ohjaaja Nekrasova itse), joka tutkii Epstein-tapausta pakkomielteisesti. Myös päihteisiin mieltynyt amatöörisalapoliisi aistii Noellen vaikutusalttiuden ja hurmaa hänet intomielisyydellään.

Samaan aikaan Addie saa kryptisiä, vahvasti seksuaalissävytteisiä oireita, joihin liittyvät jollain tavalla sekä Epstein että prinssi Andrew. Juoni saa yhä hallusinatorisempia piirteitä, mutta fokus pysyy tiukasti kolmessa päähenkilössä."



Tästä aiheesta ja henkilöstä tuore elokuva Dasha Nekrasovan The Scary of Sixty-First, missäpä muualla kuin Night Visions Maximum Comeback IFF elokuvajuhlilla, valkokankaalla, missäpä muualla kuin WHS Teatteri Unionissa, milloinpa muulloin kuin kohtsillään.


Sosialisesta mediastani:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.